Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.08.2007 17:12 - Не остарявай любов
Автор: zari Категория: Забавление   
Прочетен: 5009 Коментари: 18 Гласове:
0

Последна промяна: 29.09.2007 14:15


Мисълта за това колко бързо първоначалното щастие в брака се сменя с горчиво разочарование, използвал Волтер за своя роман "Задиг или съдбата”, където описва първия месец на брака като меден, а втория-горчив като пелин. От романа на Волтер - изразът "меден месец", с който се обозначава първият месец на брака, е влязъл в много езици. Незабравилите нежните думи и ласки, вярват, че меденият им месец може да продължи един цял живот –

 

Не остарявай, любов, във телата ни топли и слети.
Ах, неуверена нежност още в очите ни свети
и подозрително блясват шпаги от минали страсти -
звън на решителни битка за невъзможното щастие.

Не остарявай, любов, толкова страшна и дълга.
Опроверганото време ляга унило на хълбок.
Нека все така да гризеш на надеждата острия залък -
късно е вече да спреш, рано е да се прощаваш.

Не остарявай, любов, чуваш ли, много те моля.
Кой те гримира така в тази изтъркана роля,
кой в този смешен костюм глупаво те е облякъл -
всичко е само игра, всичко е само спектакъл.

Не остарявай, любов! Ето, завесата пада -
кратък поклон и тръгни - гола, нахална и млада.
С нокти и зъби докрай своята чест отстоявай.
Не остарявай, любов, моля те не остарявай!

 

...меден месец...дългата и истинска любов...,

хммм...



Тагове:   остарявай,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Не мисля, че Недялко Йорданов е имал ...
14.08.2007 17:32
Не мисля, че Недялко Йорданов е имал предвид точно тази картинка, докато е писал текста! :-))
цитирай
2. zari - ЗАТОВА СЪМ НАПИСАЛ, ЧЕ ИМА И ТРИВИАЛНИ МНЕНИЯ
14.08.2007 17:34
като автора на картинката, а не на стихотворението, нали?
цитирай
3. анонимен - Има и още песен на М. Белчев - любовта ...
14.08.2007 17:36
Има и още песен на М. Белчев - любовта си отива. Също актуално по темата :)
цитирай
4. анонимен - ...има и още стотици и хиляди песни за любовта, също
14.08.2007 19:03
актуални, но постингът е това, което е искал да каже и предаде Зари!
цитирай
5. анонимен - Добре де, човек да не се пошегува. . .
14.08.2007 20:36
Добре де, човек да не се пошегува...
цитирай
6. miacarra - как ще укротиш
14.08.2007 23:03
водата освен с вода и огъня, освен с огън ...
тогава и любовта ще я спреш ... с любов :))))))))
какво друго освен
поздравления
цитирай
7. fiona - :) Не напразно е станал
15.08.2007 11:54
известен израза "меден месец". :) Месец!
Иначе истинската любов има много лица. И такова също:

ЧИФТ ОБУВКИ
Ние с теб сме си страшно удобни -
знаем се от сто години.
Свършиха страстите ни греховни,
отмина миналото.
Мен няма нужда да ме ухажваш,
въпреки че го правиш.
И двамата знаем какво е жажда.
И как се утолява.
Нещо повече - знаеш ми зъбите,
а аз ти зная мечтите.
Имаме по живот загърбен,
което не е за питане.
Знаем си и вкуса на целувките,
и дребничките си измами.
Просто сме като чифт обувки —
все си вървим двамата.

Песента е на Богдана Карадочева, но не знам автора на текста.
цитирай
8. monologa - за преди и след брака
15.08.2007 15:50
Не съм компетенстна по всички въпроси, но понеже по този имам личен опит, ще споделя.

Според мен тоталното пресичане от преди и след идва от успокояването на двете страни. То никога не е напално едностранчиво. Далеч съм от тази мисъл. Единият се успокоява с " Е, тя е вече моя.", а другият с "Ами той вече си ме знае." И престават да искат да се харесат един на друг. Това е пагубното. Ако преди са имали общи теми на разговор, след - имат общо теми за спор. И така нещата ескаллират в един момент неминуемо.

Вътрешно побеснях, когато моят вече бивш вендъж ми заяви, че "тогава" просто правел добро впечатление, а сега вече за какво... И това не е частен случай.

Любовта не е само да ти е весело с някого, ами и да можеш да споделиш. И то не само да изкоментираш секса или филма от преди малко.

Любовта се поддържа жива с малки жестове на любов.
цитирай
9. анонимен - Споделям написаното от автора и коментара на
15.08.2007 16:34
монолога!Така е.
цитирай
10. injnina - "Любовта
16.08.2007 01:01
идва у остарелите.
Тя е проверена като анализ
и престава да е средство и арена на другите страсти.
Тя е ласка и сигурност, грижа и детско доверие.
Забравено антично пристанище,
в което се завръщат само местни лодки,
за да прекарат зимата.
Тя не крои никакви полети и само помита
пепелта пред огнището.

Най-сетне става плод на себе си." / Радой Ралин/.
Написах този куплет от "Сантиментална елегия", защото не подкрепям мнението за крепенето на стари години.
Поздрави!
цитирай
11. анонимен - Тя не остарява
17.08.2007 01:22
само си отива
щом и стане тъпо,
щом й стане криво.

Взема си чорапа,
куфарът оставя
Дрехи не й трябват:
къща не държи я!!!

Нека да гори ме,
аз не й се сърдя!
Само да не вземе
на страни да свърне:))

Нека си живее
чорлава и гадна
Аз ще съм си ази
ако сме си двамка:))
цитирай
12. natali60 - Тя не остарява -
17.08.2007 08:34
само минава през различни етапи, всеки от които носи своето очарование :)
цитирай
13. feminaslim2007 - Когато е истинска - не остарява,
18.08.2007 01:45
както казва natali60 - просто минава през различни етапи. Ако има ВЗАИМНО уважение, ВЗИМНО зачитане на личността ( и всичко, което се съдържа в тази дума ) , ако има ВЗИМНИ компромиси... С 2 думи става ясно, че всичко трябва да е ВЗАИМНО. А освен това се нуждае от подклаждане - също като огъня, с който я срявняват - трябва й въздух и жарава / е, и малко съчки ;) / , за да не изгасне.
цитирай
14. zari - Споделената любов също може да боли-
18.08.2007 19:41
когато обичаш, споделяш страданието.
цитирай
15. gretelhen - ФСБ
19.08.2007 15:42
Любовта е стих без край
нашепващ нещо свято
и остава тя във нас завинаги,
любовта и времето не спират нито миг,
само ние с теб
вече ще сме други.

(Даниела Кузманова)
цитирай
16. buket - любовта е сложна
21.08.2007 12:23
Любовта е толкова сложна,че шега с нея не бива.Тя е и силна и слаба,подмладява и състарява.Тя е и искуство в което жената има по голямата роля.Например не бива тя, жената, да допусне да се появят изразите 'Тя вече е моя'и'Той вече си ме знае'.И двата случая зависят от жената.

Колкото жената е по загадъчна, толкова е по желана.Мъжа търси откритието,а то истива, щом ежеминутно се показва дори и на масата.Дори и с превръзка на очите, пак ще измислят как да ти покажат разпъната отвсякъде жена.Има гавра с женското тяло,реакция няма.
цитирай
17. анонимен - Не четете ли бе хорааа
29.09.2007 14:04
Ами сигурно е през главата на богоизбрано е минал -меден месец. Аз разбирам, че се споменава волтер заради фактология.Аз харесвам да научавам нещо и до има факти. Романът му не се споменава като цунно четиво. Давай да плюем, бряяя
цитирай
18. zari - Уважавам желанията и мненията на форумци!
29.09.2007 14:26
По желание на Богоизбрана, картинката бе изтрита! Съгласен съм, че е била повече или по-малко нецензурна-аз съм я "уловил" обаче като закачлива.
Не мога обаче да имам "на представа" и следното, че граматически е обидно за читателя /за Твореца не съм сигурен/, да не познаваме или знаем на елементарно ниво родния си език и да публикуваме с груби грешки, както е в случая с Богоизбрана. Аз си взех бележка и се извинявам!
Волтер, както е разбрал и някои преди и след Вас, не е цитиран заради произведението му, а като източник на възприетото в цял свят, без изключение, МЕДЕН МЕСЕЦ! Източник на факта!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zari
Категория: Политика
Прочетен: 1677663
Постинги: 131
Коментари: 1719
Гласове: 10852
Архив