Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.07.2007 13:52 - Среща с врачка
Автор: zari Категория: Тя и той   
Прочетен: 6788 Коментари: 20 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Стоиш на ъгъла и тръпнеш. Ще се появи ли тя. Криеш непохватно цветето за Нея в дрехата си. Чакаш. Представяш си топлите й кафяви очи с премрежения смутен поглед, детинската усмивка, очакваш тихичкото благодаря и нежната целувка...
не ти остава много, много за мечтание. 
Приближава се иззад ъгъла съвсем ненадейно смугла съгражданка и изстрелва директно в лицето ти:
Голямо премеждие ще те сполети, подкопано премеждие, не е то обикновено –ей го на - ще ти огорчи и сърцето, и дните ти, а сълзите ти ще никнат кат ориз ,защото тая дето я чакаш, ще сложи край на безгрижния ти живот, и нема да подслади ни една твоя почивка, а ще ти докара коварни душмани на главата и ще те накара да поемеш непосилно задължение, дето ще те закара директно до затвор, но ти пази интереса си, защото само с нея те чакат тия оскъдни и скръбни дни, а наследство, богато наследство и невиждана сватба са ти приготвени с друга, една такава стройна и вита, бъбрива и на уважение, с нея практически знания ще постигаш......
Краят на изречението го няма.
Гласът е припрян, железен, скърцащ, зловещ, думите се каканижат и поемане на дъх няма. 
Точката не идва. 
Дългото излияние продължава, а в главата ми въпрос. Натрапчив въпрос: откъде тази неука, мръсна
гадателка  ли е, баячка, магьосница, фокусница, чародейка гледачка ли е,  този възкръснал средновековен компендиум и шлифован и внушителен войн от легиона на Сатана, реди нахално и безцеремонно бъдещето ми, при това - с една своебразна  лингвистика,  с безупречна суровост в логическата структура, с експанзивност на синтактичната връзка и еквилибристика на полупародийност.
Началото на изречението се губи назад.То..  няма още край, докато размишлявам.....Точката не идва.
Сещам се, че такива дълги изречения съм срещал в прозата на ненадминатия немски романист и есеист Томас Ман, посещавал най-доброто частно училище в родния Любек и израснал в дома на сенатор и едър търговец от стар патрициански род
Питам се, как такива дебнещи плъхове са част от гротескния интериор на овехтялата ни столица и се радват на обществено признание, появяват се ежедневно в разни предавания, имат си телевизионен канал, дебнат ни, за да ни опаковат  с овертюрата “чака те едно премеждие”, назидават ни досадно тези грабителки на Божия мир и истина, очертават страховити формули за неясно и съсипано бъдеще, за скрити черни дебри на утрешния ти ден, от който можеш да се измъкнеш само срещу индулгенция в джоба й от два лева, да ти развали магията срещу....хммм, започва се жонглиране на цифри и нули във въздуха, докато погледът опитно дебне на коя да закотви предложението, или... разочарована, че няма да получи лептата си, от пастта й изригва  някакава злокобна клетва. 
И някои се хващат на въдицата. 
А други посрещат любимия очакван човек с някакво омерзение и полепнала мръсотия, като че ли са били виновни за тази среща.



Тагове:   врачка,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. aseng - Грешката е, че не реагираш навреме:).
03.07.2007 14:15
Щом ти пречат, просто на второто подчинено изречение ги отпращаш:). С думи прости и народни, за да няма съмнения какво точно казваш:)!
цитирай
2. анонимен - ДОПАДНА МИ МНОГО!
03.07.2007 14:25
Цялата ни българска мизерия е заета от духове на запитвачки и гатателки! ТВ предавания, такъв род "литература" навсякъде по сергиите, таро-карти и други простотии! Браво, че се повдига темата! Ще се регистрирам, за да пиша и аз.
цитирай
3. viovioi - опасни манипулатори са гадателите
03.07.2007 15:44
Прав си.Ако някой е гледал разследване на нова на Джуна със скрита камера.Много готино им се е получило.Същата картинка.Вещае злини,изпада в нещо като транс.И всичко това идва от черна магия, която тя може да развали срещу пари.Това е вече изнудване.То и другото със заплашването казаха точно какво престъпление е, но не запомних.А има много психически нестабилни и се връзват.Гърбави пари е свлекла тази руска пляска от нещастни хорица.Затвор, линч и конфискуване на имущество.Мерси за темата.Актуална е.При нея ходят и "звезди".И е така.Лидия Шулева,фолкаджиики , артистки и други откачалки.))))Аз като имам някое левче си го харча с кеф.На такива и пул няма да дам.)))
цитирай
4. viovioi - ketbalo
03.07.2007 16:09
Иди снясяй тогава 1/2 от заплатата си на някоя от тези изперкулясали мошеннички.Ми цялата им я давай още по добре.Ако са наистина гадатели защо трябва да им се дават куп пари? Защо ?Какво общо имат парите с духовете,магиите и незнам още какви забръквации...
цитирай
5. injnina - Те са наблюдателни...
03.07.2007 16:11
и изнудвачи. Не им пука за твоето бъдеще, бъди сигурен!!!
Но когато човек е обзет от дадена емоция той не е екраниран от тяхното нахлуване в личното му пространство.
По принцип не общувам изобщо с такива и съм внимателна, но поне два-три пъти съм попадала в "лапите им". Чаках за резултати на болно дете, когато се приближи една такава с 10 год. момиченце. Държеше фас, поиска огънче и т.н. Дадох й 5 лв. да ми се махне от главата. Но това е било само повод да види къде държа парите си и как се откопчава чантата ми. След това почна бързо- бързо да нарежда за разваляне на магии, а през това време детето минало зад гърба ми и аз не съм усетила нищо. Но не можа да се справи с чантата ми. А аз не подозирам нищо и само си придърпвам чантата. Разбира се теглих й едно конско и тя изчезна.
Трябва дистанция с такива хора!
Поздрави за постинга!
цитирай
6. marianami - На мен веднъж една мургава "...
03.07.2007 17:32
На мен веднъж една мургава "гадателка"в движение ми предсказа, че вечно ще остана заедно с приятеля на мъжа ми. Тримата вървяхме заедно, само дето съпругът ми беше изостанал с една крачка. Та женицата се е подвела коя е двойката в действителност:))).За мен те са лешояди. Хич не им се спирам.
цитирай
7. анонимен - тази от форума Кетбалу? Какво точно ти искаш да кажеш?
04.07.2007 04:36
нещо май се е докачила тази?
Постингът е интелигентно и точно предаден!И аз съм се сблъсквала с такива гледачки-те те дебнат пред входовете на кооперациите, пред магазините, на ъглите, където и както могат да те докопат! Пазете се! Пазете се от тези змии!
Благодаря много на автора за повдигната сериозна тема! Пак казвам, далеч от такива!Игнорирайте ги и се пазете!
цитирай
8. doka - Те са просто навсякъде!!!
04.07.2007 11:51
Като се започне от медиите - "по-известните",
и се завърши с по-обикновените - "мургавички"
врачки,гадателки и какви ли още не...! От Божието Слово разбираме - какво ни предупреждава Бог за тях! Така,че и аз споделям мнението - далеч от такива хора!
цитирай
9. deninosht - !!!:)
06.07.2007 11:15
Криеш непохватно цветето за Нея в дрехата си. Чакаш
...................................

така е...
цитирай
10. nauka - бъдеще
06.07.2007 14:16
Звучи ми като да ти пишат тройка по любимия предмет. Да си престанал да го обичаш заради това? Врачки, учители, специалисти по бъдеще има - "Иванчо, от тебе студент нема да излезе, поне мини казарма да си отслужиш!" - и ние какво?! Ние, разбира се нищо. Гледай да не ти изсъхнат цветята или се вземете с врачката, трети път няма.
цитирай
11. nermal - ниско, много ниско
06.07.2007 19:43
от този пост бих заключил, че си дребно човече, което се крие зад големи думи. Нищо повече, чакай си точката.
цитирай
12. анонимен - внимание , внимание
07.07.2007 07:13
има един тук , под номер 15 , тоя е ненормал , не е нермал. Пазете се , че от "заключението" , за което пише , не се разбира , друго . Да си чакаш точката , ега ти израза. Аз
цитирай
13. nermal - анонимник, ти знаеш ли какво говориш?
07.07.2007 09:41
за точката - поне чете ли поста, под който коментираш?
цитирай
14. анонимен - Тия сцени не са редки по улиците и
08.07.2007 12:45
допълнително създават още по-грозен вид на мръсната ни столица! Благодаря за постинга!Навременен! Бойкот на тези врачки и крадли!
цитирай
15. val - Прекрасен пост! Напълно в синхрон с времето, в което живеем...
09.07.2007 09:11
И лично аз мисля, че "докачливите" на тази тема реално са част от точно тези "гадатели"...

Та, нека споделя и аз нещо от скромният си опит с тях.
Преди около 3 години си говорих с една приятелка точно за тези "врачки, баячки, магии и прочие" и й признах, че много ми се иска да мога да кажа на някоя от тях истината. И повярвайте ми случаят не закъсня. Разделихме се с нея и точно в градинката до община Варна ме пресреща една жена, която каза: "Загубила си първата си любов!".

А аз отвърнах: "Да, така е!" (имайки предвид, че усещах как съм се отдалечила от първата любов, с която обикнах Господ Исус Христос, заради това, което е сторил за мен - умря вместо мен!)

Тя продължи да бръщолеви нещо с искане за някакви пари. Но аз й казах, че нямам нужда от нейните думи, защото аз вярвам в Бога и слушам Него; че всъщност Той ще я съди за делата й, защото тя много добре знае кой и как й говори.

В момент на ужас, тя ме попита: "ама аз хубави неща ти казах, ти защо ме кълнеш?" (аз не съм я питала, но тя говореше ли говореше, докато не започнах аз да говоря истината, написана в Библията за съдбата на такива "врачки, баячки, гадателки и прочие ... екстрасенси, лечители ...")

А аз й казах: "Аз не те кълна, аз ти казвам истината, за да се разкаеш за делата си и да се поправиш, докато все още Бог дава милост! Аз ти казвам какво ще те постигне - казвам ти истината, за да знаеш."

А тя пак ме пита: "защо ме кълнеш?"

Повярвайте ми - не й дадох никакви пари. Всъщност това беше целта й - после започна: "ама днес е бабинден, дай ми левче поне да се почерпя". А аз продължих да й говоря да спре да върши тия неща и да се покае за делата си ....

И тъй - повярвайте ми, беше си интересно преживяване. Но моля ви, внимавайте какво и как говорите с тях!

А и веднъж измъкнах един мъж от "досаждането" на една такава жена - дърпаше го от вратата на автомобила и му пречеше да влезе вътре и искаше да му говори, а той отчаяно се опитваше да я отблъсне. Точно на паркинга пред квартирата ми по онова време. Тогав се намесих - просто попитах "Госпожо, не виждате ли, че човекът не желае да разговаря с вас?" и тя просто се обърна и отмести малко -тъкмо, колкото човекът да си влезе в автомобила. И си тръгна. Та, тя като почна после да излива "помия" и "проклятия" върху мен ... брррр..... След това трябваше да мине малко време, преди Бог да очисти тази "нечистотия" от мен. Но знам, че човекът имаше нужда от помощ!

Прекрасен пост! Поздрави отново!
И - не им вярвайте, защото ако повярвате какво ви говорят - това и ще се изпълни в живота ви!!!

Успехи на всички!
цитирай
16. sevda - страхотен пост - харесва ми как п...
10.07.2007 19:48
страхотен пост - харесва ми как пишеш. Иначе - наистина много си я търпял - друг път режи още посредата на първото изречение и си остани свободен от "полепването" на мръсотията. Ще видиш, че ще изпиташ много приятно облекчение, че не си и доставил удоволствието да те трови с някакви мними съмнения
цитирай
17. oceanangel - На мен
11.07.2007 21:40
също ми хареса как е предадено, не трябва да се връзваме на такъв род "специалисти по магическите въпроси". Ако наистина има хора, които имат нянакви способности, те няма да те спрат на улицата и да ти искат 2 лева за това, че са ти разкрили истината.
цитирай
18. sintiq - Много литературно!
12.07.2007 22:42
Да не те интересува какво е казала врачката!Важното е,че ти е дала вдъхновение за чудесен текст!
цитирай
19. sintiq - Много литературно!
12.07.2007 22:42
Да не те интересува какво е казала врачката!Важното е,че ти е дала вдъхновение за чудесен текст!
цитирай
20. анонимен - Отлично предадено!
11.11.2007 04:21
Хареса ми вного, както чета и на останалите във форума! Страхотен пост.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zari
Категория: Политика
Прочетен: 1677671
Постинги: 131
Коментари: 1719
Гласове: 10852
Архив