Прочитам последния ред. Минава полунощ. Така е, една книга е хубава, ако след като прелистиш последната страница, се почувстваш все едно си загубил приятел..Истинското Слово фотографира и фотопоглъща -усетил съм го в годините назад...още като момче, когато четях във ветровитите студени, януарски нощи завит презглава с фенерче в ръка, за да не ме “усетят нашите” и препускайки към последните страници, едва улавях на развиделяване нежния укор и предупрежденията на майка ми: ”Хайде, че утре ще се успиш за училище, гаси...”
...израснал съм с книгите на Джек Лондон /не завиждам някак си на сегашните Властелинопръстеновци/. Никак даже. Списъкът с моите автори-фаворити, с любимите ми книги расте и се актуализира с възрастта ми-това е естествено. Но някои от тях са запечатани завинаги,
“защото всичко е родено от Вятъра и Нощта. Той е вездесъщият, зефирът и тайфунът с женски имена, пърхащи в ритъма на значенията, в телата, които се борят да го надмогнат в костния мозък на мъжа, в нишката на всичкото, аеролитът на града, който прекосява стремително кепенците и увлича тлението на телата, възрастите, вкусовете и илюзиите, пазарната глъчка, размишлението върху офертите на красотата, небулозите, уличната паника, звука на вечността във витрините; издига се като ветрило да прехване празното пространство, гребе в корените и пукнатините на светлината, запалвайки свеж фойерверк в образите на словото, предавайки златното руно на сивооката Атина:
сякаш е повял Вятър”. Калокирис Д.
Моят избор:
1. Библията.
/Думите на устата ми и размишленията на сърцетао ми нека бъдат угодни пред
Теб, Господи, канаро моя и избавител мой- Пс.19:14/.
2. Великият Йордан Радичков – всичко.
/Виждате ли тая птича перушина, която се люлее и се мъчи да се задържи във въздуха? Тя лети самотно, оглежда се с надежда наоколо и пада все по-ниско и по-ниско. Много перушина се люлее под небето и едно по едно перата ще притихнат долу на земята. Понякога тих вятър ще премине на пръсти, ще ги повдигне нанагоре и те пак ще си припомнят, че са летели някога, че са се къпали в синия въздух, гмуркали са се и са шумели весело. Но макар и долу на земята, макар и мъртва, нашата птича перушина стой тъй, сякаш всеки миг ще се сепне в съня си, ще усети жива тръпка и ще полети отново/. “Птича перушина”
3. Нобелистът Габриел Г.Маркес – "Сто години самота", "Любов по време на холера", "За любовта и другите демони""Хроника на една предизвестена смърт".
/„Никога не преставай да се усмихваш, дори когато ти е тъжно, някой може да се влюби в усмивката ти.Няма човек, който да заслужава твоите сълзи, а който ги заслужава, не те кара да плачеш/.“
4. Нобелистът Джон Стайнбек: “Гроздовете на гнева”, “Тортила Флет”, “На изток от рая”...всичко.
/ ...под най-горния пласт на своята слабохарактерност, хората искат да бъдат добри и да ги обичат. Повечето им пороци практически са опит да стигнат по най-късия път до обичта/."
5. Скот Фицджералд –всичко.
/„ В нейния глас звънтяха пари".
6. Курт Вонегът –“Закуска за шампиони”, “Кланица 5”- всичко.
/Във всичко исках смисъл аз да виждам, щастливи да сме, страх да не познаваме. Лъжи измислях,звучни и красиви, например, че земята тъжна рай е/.
7.Труман Капоти – "Закуска в Тифани", "Хладнокръвно", "Арфата на тревите"-
8. Достоевски –"Престъпление и наказание", "Идиот", "Записки от подземието", "Играча на рулетка".
9. Илф и Петров – "Дванайсетте стола".
10. Любомир Канов –“Между двете хемисфери".
Оставям постинга “отворен”, с желание да публикувате своите 6 предпочитания за книги или автори – един единствен начин за момента да ме допуснете до част от личния ви свят.
Благодаря ви.
Най-новите "коментари по чехли"...
Какво най-вече спечелих от моя блог
2. Кърт Вонегът.
3. Айзък Азимов.
4. Робърт Шекли.
5. Ървинг Стоун.
6. П.К. Яворов.
Библията я изключвам съзнателно. Тя е съвсем друга история.
Има и много много други автори. И редът едва ли е този.
Т'ва е нещо като Топ 6, моят, но може и да пропускам нещо.
Т.е. със сигурност пропускам:)
21.01.2008 17:08
2. Фарс или никога повече самота
3. В труден час
4. Истината
5. Време да се живее, време да се мре
6. "Добрата война"
1. Димитър Димов
2. Габриел Гарсия Маркес
3. Жоржи Амаду
4. Йордан Йовков
5. Пенчо Славейков
6. Никола Вапцаров
Хулио Кортасар
Реймънд Чандлър
Кърт Вонегът
Илф и Петров
Константин Павлов
Чарлз Буковски
"Климати" - Андре Мороа
"Портретът на Дориан Грей" - Оскар Уайлд/въобще цялото му творчество/
"Параграф 22"
"Аутопсия на една любов" - Виктор Пасков
"Трима другари" - Ремарк
И все пак:
1) Романтизъм - Байрон, Мери Шели и съпруг:)), части от Юго:)), готическите романи, Едгар Алън По, Емили Дикенсън
2) Средновековие - Тристан и Изолда, Рицарят на каруцата, целият епос за крал Артур и Мерлин (и до днешен се прехласвам пред тях:))
3) По-назад: Рамаяна, Мхабхарата и Панчатантра; Исландските саги, Пръстенът на нибелунгите; българският юнашки епос... (автентичният български фолклор:)) и т.н.
4) Фантастиката: там са просто "епохи":)) Беляев, братя Стругацки, Айзък Айзимов и Станислав Лем, Робърт Шекли и Зелазни, Рей Бредбари, Оруел, Урсула Ле Гуин (обожавам я!!!), Толкин :)) и т.н. и т.н. (неизбродни и неизброими, включително Агоп Мелконян и незабравимата му Via Dolorosa:))
5) Руската и полската класическа школа. Изреждането би било мегаломанско. Но помня "Кукла" (Болеслав Пруст), "Quo Vadis" (Сенкевич)"Война и мир" (Толстой), Гогол, Грибоедов, Пушкин и Лермонтов, Маяковски, Есенин и ... Сергей Тихонов:)) Светлана Алексеевич ("Войната не е с лице на жена"), "Децата на Арбат", Солженицин... В. Ерофеев, Амосов и други, на които в момента помня книгите, но не и имената:))
6) ШЕКСПИР - целият! За мен той е извън всяка епоха, макар и точно във времето си:))
Изключително ме измъчи:))
"Отвън" останаха:
- френските символисти, българските им събратя:))
- натуралистите
- постомодернистите
- научните публикации-интерпретации и "романните" им продължения (като един Лиотар, от първите, и Умберто Еко от вторите - само като e.g.))
Какво да говорим за Стивън Хокинг, Айнщайн, Мария Кюри и Фрийман (икономиста), Питър Бъргър (социолога), Норбърт Елиас (психо-социолога и културолота:))
Безумно е:))
Защото "отвън" останаха и "детективите" (Агата Кристи и Артър Конан Дойл, Реймънд Чандлър и сие...)
Един човешки живот е твърде кратък, за да побере всичко стойностно, което някога някъде е написано. Така също пропуснах "Изповедите" на св. Августин и християнските писатели:)) Старобългарската книжнина...
Но хайде, че досаждам на аудиторията:)) Продължавам да чета:)) И този "списък" е отворен:)))))))
Лека!
1. "Кланица 5" (няма как да я опиша, за мен най-великата книга)
2. "Ветровете на времето" - Чад Оливър - прекрасна.
3. "Приятели" - Дийн Кунц - велика.
4. "Страдание и възторг" - Ървинг Стоун - великолепна.
5. "Архипелаг Гулаг" - Ал. Солженицин - потресаваща.
6. "Фактотум" - Чарлз Буковски - класика.
И една стая с други книги, които също заемат тези 6 места.
Приказките на Оскар Уайлд
"Острието на бръснача" от С. Моам
"Греховната любов на Зографа Захарий" - прости ми, но забравих автора
Стихотворенията на Лермонтов - особено "Молитва"
..................................................
!!!
1.Селестинското пророчество - Джеймс Редфийлд
2.На изток от рая - Стайнбек
3.Кръстоносци - Хенрик Сенкеевич
4.Градът - Клифърд Саймък
5.Игра на живот - Кен Гриймуд
6.Пикник край пътя - Братя Стругацки
Иначе, макар и да не фигурират с техни заглавия в списъка, съм голям почитател на Дюма, Кастанеда ,
Дъглас Адамс, Джон Гришам - и много други автори без каквато и да е допирна точка :)
Със здраве !
2 Вера Мутафчиева - Случаят Джем
3 Достоевски - Идиот
4 Толкин - Властелинът на пръстените
5 Умберто Еко - Махалото на Фуко
6 Христо Ботев - Стихове
+Никола Вапцаров, Иван Вазов, Гео Милев, Атанас Далчев, Виктор Юго - "Клетниците", Тургенев - "В навечерието" и доста други
24.01.2008 02:26
2.Д-р Джеймс Добсън - християнски автор и психотерапевт(всичко)
3.Дерек Принс - християнски автор(всичко)
4.ДейвидУилкерсън -християнски автор(всичко)
5.Джон Бивиър - съвременен християнски автор(всичко)
6.Рик Джойнър - съвременен християнски автор
(всичко)
..... и ощемного други...най-различни жанрове.....
Kronin,Noel Anri,Kacuki Sekida,Kenet Medouz,Maikal Harnar,oh,mnogo sa,sajelqvam,no neka spomena i Hristo Madjarov.
27.01.2008 22:28
- Ерих фон Деникен;
- Ернст Мулдашев;
- Самюъл Хънтингтън;
- Уилям Аткинсън;
- Юстаин Гордер.
28.01.2008 06:46
1. Лев Гумильов
2. Рьорих - "Алтай-Хималаи" - чела съм я като дете с голямо вдъхновение; сега - от друга перспектива;
3. А. Маринина - за разтоварване - тази жена ако не изтрепе поне 10 човека не мирясва;
4. В. Пелевин - всичко, но особено "Чапаев и пустота"
5. А. Ахматова - майка на Лев Гумильов и по този повод докато го чета си я препрочитам ....
6. С. Минаев - "Духless" - следващите са добри, но някак стила много се повтаря ....и става натрапливо ....
У.Уортън
Х. Милър
Х.Хесе
Дж. Оруел
Лорка, Деснос, Виан, Куазимодо, Превер, Бернхард
02.02.2008 09:36
За понеделник – „Алхимикът” на Паулу Коелю
За вторник – „Войната на ъплифта” от Дейвид Брин (http://goran.blog.bg/viewpost.php?id=99815)
За сряда – „Улица консервна” на Джон Стайнбек
За четвъртък – „Сказание за хан Аспарух, княз Слав и жреца Терес” от Антон Дончев
За петък – „Шогун” на Джеймс Клавел
За събота – детската картина енциклопедия „Знание” издадена през 1991-1994 г. (Дванайсет тома „Времето”, „Пътешествия и открития”, „Човешкото тяло”, „Медицината” ... )
За неделя - „Трудно е да бъдеш бог” от Аркадий и Борис Стругацки (http://goran.blog.bg/viewpost.php?id=106598)
+ още 349 книги за оставащите дни от годината;-)
03.02.2008 05:34
06.03.2008 19:43
Клара Милич и Дневникът на един излишен човек
Записки от мъртвият дом
Фарс или никога вече самота
Бръмбър в мравуняка
Случаят Джем
има още много, не може само 6...
Алексис Зорбас
Убийството на Моцарт и др. :))
2.Владимир Набоков-Лолита
3.Агоп Мелконян-Via Dolorosa..и почти всичко
4.Джон Стайнбек-На изток от рая
5.Достоевски-Престапление и наказание
6.Паулу Коелю-Алхимикът
29.05.2011 14:41
30.05.2011 09:10
30.05.2011 11:29
30.05.2011 16:31
30.05.2011 16:47
30.05.2011 16:50
30.05.2011 20:49
01.06.2011 16:46
01.06.2011 16:59
02.06.2011 14:15
02.06.2011 14:44
04.06.2011 13:25
04.06.2011 13:51
04.06.2011 14:04
09.08.2011 12:37
03.12.2011 10:11
Сергей Есенин умер при допросе
Всех следов преступления чекистам скрыть не удалось
Так утверждает Николай Николаевич Браун, поэт, общественный деятель, бывший политзаключенный. Недавно им были проведены два авторских вечера памяти поэта «Есенин в единоборстве с веком. Жизнь и смерть. Только факты». После увлекательного рассказа, где некоторые факты были обнародованы впервые, Николай Браун исполнял свои песни на стихи Есенина. Побывав на одном из этих вечеров, наш корреспондент встретился с Николаем Николаевичем.
— Николай Николаевич, вы считаете, что Есенин умер при допросе?
— Да, точнее — в результате пыток при допросе. Именно к такому выводу пришел мой отец — известный поэт Николай Леопольдович Браун, лично знавший Сергея Есенина. В декабре 1925 года он вместе с другими писателями выносил его тело из гостиницы «Англетер».
<a href=http://www.esenin-sergej.ru/esenin/text/pismo-zhenschine.php>есенин письмо к женщине анализ</a>
<a href=http://www.esenin-sergej.ru/esenin/text/poems-vstuplenie.php>есенин поэма</a>
<a href=http://www.esenin-sergej.ru/esenin/zapisi/sborniki/sborniki-6.php>есенин сборники</a>
<a href=http://www.esenin-sergej.ru/esenin/text/vstuplenie-proza.php>есенин проза</a>
15.02.2012 15:40
20.10.2012 19:51
20.10.2012 23:48
21.10.2012 01:36
21.10.2012 11:56
21.10.2012 13:36
21.10.2012 23:05
22.10.2012 18:43
22.10.2012 20:22
23.10.2012 06:59
23.10.2012 10:24
25.10.2012 06:17
25.10.2012 08:06
25.10.2012 15:40
26.10.2012 01:10
27.10.2012 21:34
31.10.2012 17:11
04.11.2012 16:28